Tuesday, August 25, 2009

fall in LOVE??

Macam mana rasa bila jatuh cinta? Fall in love..urmm, rasa dunia kita yang punya kan. Rasa dunia berhenti berputar, macam bagi penghormatan la kunun. Tapi orang kata, bila kita dah cinta, kasih dan sayang kat somebody tu, kita akan cuba menjaga hati dan perasaannya dengan sebaik mungkin melebihi menjaga hati sendiri. Walaupun pada waktu tu kita sedang marah kan dia or perbuatannya, marah tu sekejap je. Tak sampai hati nak marah buah hati kita tu lama-lama. Ala, macam lagu Black ”dua hati menjadi satu”. Walaupun marah, kita akan cuba kawal kemarahan sebab tak sanggup tengok dia diamarahi. Kalau marah pun, sekejap je la. Bangun pagi-pagi dah hilang rasa marah tu. Ya la, macam mana nak marah kalau perasaan cinta, rindu dan sayang melebihi rasa marah kan. Rasa rindu kat somebody tu sangat kuat melebihi rindu pada family pula kan. Hanya orang yang pernah jatuh cinta je akan faham perasaan tu. Bangun pagi, perkara pertama yang terlintas kat fikiran ni, hanya dia. Kalau dah lama tak jumpa dia, semua benda tak menjadi, asyik nak mengamuk aje.

Satu lagi ni, apabila teringatkan dia secara automatik jantung kita akan berdegup kencang seolah-olah dah tak nak berhenti. Jantung berdegup kencang sebab takut dia dirampas atau jadi milik orang lain. Bila jumpa dia mula la tersipu-sipu malu. Semua benda tak kena, nak cakap lain tercakap lain. Lepas tu mula la asyik senyum, tersengih-sengih..hu3. Apabila mendengar suaranya, kita akan tersenyum tanpa sebab. Macam orang sakit jiwa, angau semacam. Kalau ternampak something yang ada kaitan dengan kenangan bersama mula la tersenyum sorang-sorang. Apabila melihat dia, kita tidak akan peduli orang sekeliling dan kita akan hanya nampak dia seorang. Walaupun datang lelaki or perempuan secantik mana pun, dia tetap paling kacak or cantik dimata kita.

Lepas tu mula la berjinak-jinak dengar lagu balada jiwang walaupun sebelum ni kita kutuk giler sape2 yang dengar lagu jiwang..ha3. Lagu yang lirik-liriknya berkaitan cinta rasa macam kena aje dengan kisah cinta kita di samping kita akan senyum sorang-sorang. Yang paling best, kita akan terhidu-hidu bau dia. Even selisih dengan orang lain pun tapi kalau dia pakai perfume yang sama..rasa macam dia ada di samping kita pula dan selalu merindui bau dia..satu lagi, kita akan still teringat sifat manja dia..sweet sangat. Even segagah mana pun dia sebagai lelaki tetapi dia ibarat kanak-kanak kecil yang inginkan belaian dan kasih sayang. So, kalau kita dah terlanjur cinta kat somebody tu jagalah hati dia elok-elok. Dan jangan terfikir untuk tinggalkan dia or putuskan hubungan hanya disebabkan satu salah faham or perkara yang remeh temeh. Bukan senang nak mendapatkan sekeping hati yang luhur.. semoga saya temui cinta saya

No comments:

Post a Comment